Monday 24 November 2014

Berpantang Cara Moden

Assalamualaikum..





Aik? asal pagi-pagi ada gambar baby dah ni? Macam mana pagi isnin? Mesti la semua hebat-hebat belaka kan. Pagi ni scroll jer wall facebook shanizan tengok ramai yang tengah berpantang tu yang gambar baby first sekali. Tahniah ye semua dan selamat berpantang.. Ok la, dah alang-alang ramai yang tengah berpantang kali ni shanizan nak share pula dengan semua tentang kaedah berpantang dari zaman tok nenek kita (tradisional) dan kaedah berpantang cara moden, canggih dan semua nak ekspress ni.

Shanizan percaya perkara yang paling orang excited sekali masa pregnant ialah nak persediaan untuk barangan baby kan? Betul tak? Mesti la semua orang nak segala yang sempurna kan bila nak sambut orang baru ni. Tapi, ibu-ibu yang bakal melahirkan tu pulak jangan la lupa persediaan untuk diri sendiri masa nak berpantang nanti. Kesiankan jugak badan sendiri kerana kesan dari tempoh kehamilan selama 9 bulan tu ditambah pula dengan proses kelahiran yang stress akan mengganggu badan serta organ dalaman. Dan jangan tak percaya yang bahagian otot-otot, tulang, segala urat dan sendi semuanya akan mengembang dan membengkak kerana faktor hormon.

Seperti yang kita duk cakap kat atas ni, shanizan suka sebenarnya nak highlight pasal topik ni bukan sebab apa tau, sebab memang selalu menjadi salah satu dilema yang akan menghantui wanita-wanita yang bakal melahirkan dan yang tengah berpantang. Bayangkan perut dah mengembang almost 9 month, then how to make it back to shape? Mesti la masing-masing nak bentuk badan macam sebelum pregnant kan. Dan dilema lagi apabila nak memilih bengkung pulak, nak guna bengkung tradisional turun temurun tok nenek yang nak kena lilit-lilit dulu tu ke nak guna bengkung moden yang lebih senang yang perlu sarung jer? Hurrmm susah jugak nak decide mana satu ni nak berpantang cara moden ke tradisional..




Kalau nak diikutkan tradisi yang diturunkan dari nenek moyang kita, bengkung tradisional yang lilit-lilit tu sebenarnya nak mengelakkan kita dari jalan laju-laju dan langkah besar-besar jer. Ye la, baru lepas bersalin kan dengan luka yang tak sembuh lagi, dengan segala urat yang dah putus tu takkan nak gerak macam orang normal kan? No No No!!! Jangan buat macam tu adik kakak semua sebab memang bahaya. Nanti kalau koyak jahitan tu, nak ke merasa kena jahit lagi sekali? Jahit hidup-hidup ok, pengsan...Kalau nak jalan kena perlahan-perlahan jer, tak kisah la kalau siput pon slamber jer motong kat tepi tu kan pejamkan mata jer jangan gi kejar pulak T______T

Masa pantang pulak mesti akan terbiasa dengar kalau ada orang tua atau mak-mak kita akan cakap:

"badan tu kan nak pakai lama, kena la jaga elok-elok. Sekarang ni memang la rasa kuat, rasa takde pape, relax, steady je kan tapi nanti bila dah berumur sikit mulalah rasa sakit sana, sakit kat sini."

T______T sadis tak sadis la kan bila dah dengar ayat macam ni. Kalau masa kakak shanizan berpantang dulu memang mak yang jaga dan mak shanizan punya cara memang tradisional la. Memang banyak sangat pantang larangnya. Jalan jangan sampai kaki tersadung, jangan tidur mengiring, dan jangan macam-macam lagi tapi terpaksa ikut la kalau nak cepat baik. Tu tak termasuk lagi dengan pantang-pantang yang lain, dengan jamunya, dengan jus pati kunyitnya, mampu nak telan? hihi sabar jela kan.. Dan yang paling penting dipakaikan pula dengan bengkung yang kain nya panjang berela-ela tu..pffftt time nak pakai tu punya la seksa dia bila nak ketatkan tu. Biasanya orang pakaikan tapi kalau takde orang nak pakai kan terpaksa la ikat kat mana-mana, lepas tu pusing la kat badan ikat sendiri. Bayangkan kalau kena berpantang sendiri? Memang sangat leceh dan akan mengambil masa yang lama untuk pakai. Kadang tak sempat siap pakai, baby dah nanges nak menyusu..hehe sebab masa tu dia tak kenal Premium Beautiful korset lagi jadi terpaksa la ikut untuk kebaikan diri jugak.. 

So, back to the topic kenapa perlu kita TUKAR? Ada yang akan cakap kenapa nak tukar, guna jela bengkung tradisional kan tu tradisi turun temurun.. Ok, kalau yang cakap macam ni mungkin dia tak perasan yang dalam dunia ni terlalu banyak yang dah berubah dari zaman tok nenek kita berbanding sekarang ni. Antara benda lain yang kini dah berubah berbanding dulu shanizan taknak ambil banyak la, nak bagi 1 contoh jer, cuba kita tengok komputer. Kalau dulu kita just juga mesin taip, lepas tu berTUKAR kepada komputer atau pc kan dan sekarang, berTUKAR lagi ke laptop. Dan tak mustahil juga boleh berTUKAR lagi. Dan bagi shanizan tak salah kalau kita nak bertukar kearah yang lebih baik. Bukan nak cakap yang lama tu tak bagus, sebab kalau takde yang dulu, takkan ada la yang sekarang kan, cuma kalau yang baru boleh buat kita senang dari yang dulu apa salahnya kita TUKAR kan?




Dan, banyak lagi benda lain yang kat dunia ni dah berubah. Figure, Rupa, Function dan sebagainya dah BERUBAH, tetapi tetap dengan MATLAMAT dan KEGUNAAN tetap sama.

Macam tu jugaklah dengan Premium Beautiful aka Bengkung Moden ni. It still maintain the main purpose of Bengkung Tradisional, improvise to even better, sebab sekarang ni dah ramai orang yang cerdik pandai yang mencipta teknologi baru untuk bantu orang-orang macam kita. Sebenarnya, pakai Premium Beautiful ni boleh je combine dengan amalan berpantang cara tradisional ni cuma gantikan saja bengkung lilit-lilit tu dengan Premium Beautiful Corset, thats all la dear!

Perlu ke TUKAR? Apa yang special nya Premium Beautiful? Benefit?

- Mengeluarkan ANGIN dalam badan
- Mengecutkan dan memperkemaskan RAHIM yang mengembang ketika mengandung
- Menarik dan merapatkan semula TULANG PINGGUL yang mengembang ketika proses bersalin
- Menyegarkan badan yang lesu dan letih akibat sepanjang proses melahirkan
- Mengeluarkan darah nifas yang BEKU dan BERKETUL_KETUL dengan lancar
- Mengeluarkan segala kotoran dan air bisa dari Rahim
- Menyokong dan menyengkak RAHIM daripada jatuh
- Menyihatkan rahim dan memberi persediaan untuk proses persenyawaan yang seterusnya  (menyeimbangkan semula hormon estrogen dan progestron)
- Membantu menghilangkan STRETCHMARK akibat semasa mengandung atau menggaru kerana kegatalan.
- Menghangatkan dalaman badan
- Melancarkan proses pembuangan air besar (selalunya wanita selepas bersalin akan mengalami masalah sembelit)
- Membantu memperbanyakkan susu badan
- Menaikkan metabolisma badan dan membantu untuk mengurangkan berat badan dengan cepat
- Membentuk semula payudara, pinggul, pinggang dan postur badan
- Senang dipakai dan dibuka.. tiada masalah untuk bergerak
- Dan yang paling penting tidak menyakitkan langsung
- Wanita yang bersalin secara 'caeserian' paling digalakkan memakai Premium Beautiful korset untuk menyihatkan semula rahim dan mengelakkan daripada buncit dibawah perut (kerana tidak boleh bertungku di kawasan tersebut dan tidak boleh sengkak)

Premium Beautiful korset ni juga membantu penyebaran lemak dengan lebih sekata berbanding bengkung tradisional dan kontur badan juga lebih cantik dan curvy. Ia juga tentulah senang dipakai, lebih PRAKTIKAL, CEPAT dan tentulah MATLAMAT juga tercapai.. Jadi perlu tunggu lagi ke untuk bertukar? Pergi la tukar sekarang. Premium Beautiful Corset ini juga LIFETIME WARRANTY tau.. Boleh pakai sampai bila-bila..dah habis pantang pon still boleh pakai untuk jaga postur badan.

Bila tengok gambar pon dah nampak kan perbezaan structure dan design Premium Beautiful Corset ni berbanding dengan korset-korset diluar sana dan ianya satu-satunya korset yang SUPERBRAND. Bila sarung jer keyakinan, feel kita memang lain. Sangat meyakinkan so ibu-ibu yang bakal melahirkan dan yang sedang berpantang tu depat-cepat dapatkan set Premium Beautiful anda. Tak perlu teragak-agak lagi dah.. Ini salah seorang pengguna tegar Premium Beautiful Corset sejak anak dara, berkahwin, berpantang, dan tentulah selepas berpantang. Beliau masih berpantang secara tradisional tetapi beliau memilih untuk menggantikan bengkung tradisional kepada Premium Beautiful Corset!




Jika anda telah memilih Premium Beautiful Corset, tahniah dan hargailah dan kalau belum, anda membuat keputusan yang hebat untuk memilihnya. Jika nak dibandingkan harga dengan tawaran kelebihan Premium Beautiful Corset ni merupakan harga mampu milik. Carilah korset lain dipasaran yang menawarkan teknologi Far Infra Red (F.I.R) rays ini, ternyata hanya Premium Beautiful shaja yang memilikinya. Korset Premium Beautiful ini alah membeli menang memakai and i love my Premium Beautiful. Selamat berpantang cara moden untuk semua..




Free consultation and fitting.

Follow me on my Instagram @tengku_shanizan

Love,
Tengku Shanizan
Premium Beautiful Expert
011 39103230
tengku.shanizan@gmail.com

No comments :

Post a Comment

Awesome Readers